Není výjimka, kdy se setkávám u společností nebo živnostníků, kteří provádí činnosti mimo provozovnu a nevedenou průběžnou evidenci buď vůbec nebo pouze jednu. 

ALE POZOR! Běžně jedna průběžná evidence odpadů u činností mimo provozovnu nestačí, z 99% jsou nejméně 2. Stavební společnosti nebo živnostníci (zedník, instalatér, truhlář), kterým provádím administraci odpadů mají v průměru 9 průběžných evidencí odpadů.

Oproti činnosti ve stálé provozovně je rozdíl v tom, že činnosti jsou vykonávány v různých lokalitách a každý správní orgán, potřebuje vědět kolik odpadu v dané lokalitě vyprodukuje. Ať už se jedná o přehled v rámci kolaudací staveb nebo třeba i podkladů pro roční hlášení o odpadech. S tím souvisí i správné zadávání IČP a kontrola IČZ partnerů.

ODPADY NEJSOU JEN O EVIDENCI! Průběžná evidence je pouze základ odpadového hospodářství, kterou dokáže vést asistentka, účetní nebo jiný pomocný personál. Setkávám se však s tím, že je to možné pouze do první kontroly správním orgánem. 

PAK NASTÁVAJÍ DALŠÍ DOTAZY. Jak mám nakládat s výkopovou zeminou. Kam mohu odvést odpad. Čestné prohlášení ke kolaudaci nestačí. Bouráme stavbu, ale nevíme jak na výpočet odpadů. Odpad předávám jako fyzická osoba nepodnikající. Oprávněná osoba po mě chce prohlášení o vlastnostech odpadu. Jak nakládat s eternitem nebo jiným nebezpečným odpadem. …… Dotazů na téma stavební odpad je mnoho…… a na odpovědi se nejčastěji hledá odpadový hospodář/podnikový ekolog. 

NEJČASTĚJŠÍ ÚKONY V ADMINISTRACI STAVEBNÍCH SPOLEČNOSTÍ. Vedení průběžné evidence odpadů. Na základě průběžné evidence podávám ročního hlášení o odpadech a provádím s tím spojené kontroly před podáním. Komunikuji s oprávněnými osobami – ověřování dokladů, oprávněných osob a provádění případných oprav (IČP, IČZ), nebo vyhledávání nových možností pro předání odpadu. Poradenské služby – nemusíte už hledat odpovědi na internetu vše řešíte se mnou. V případě, že ve společnosti bude prováděna ohlášená kontrola odpadového hospodářství , jsem k dispozici při kontrole s podklady tomu náležící. Předávám informace a výkazy při případném dotazování správního orgánu z hlediska kontrol nebo kolaudačních řízení. Také jsem pracoval v kontrolním orgánu a mám přehled o nejčastějších kontrolách. Informování v případě změn právních předpisů a s tím spojená činnost pro zavádění změn (od začátku roku 2021 platí nový zákon o odpadech).

Své klienty znám osobně. Jen tak můžeme efektivně nastavit komunikaci a předávání podkladů. Občas Vás mohu propojit i s jiným svým klientem, který bude v lokalitě, kde pracujete potřebovat Vaši pomoc nebo naopak.

KDO JSEM: konzultant nebo přímo vedu administraci odpadů společnostem a živnostníkům. Navazuji na svoji předchozí práci odpadového hospodáře u oprávněné osoby nebo práce referenta odpadového hospodářství ve správním orgánu. Dělám to co mě baví a jen díky tomu vím, že mohu nabídnout klientům servis, který si zaslouží.


POTŘEBUJETE ŘEŠIT PROBLÉM? zkuste si zarezervovat termín on-line konzultace nebo mi volejte/pište. Rád pomohu i Vám!


Datum 10. 3. 2021, Leoš Zemánek, externí odpadový hospodář

Uplatňuji zkušenosti z 15 leté praxe nakládání s odpady, které jsem získal u oprávněných osob i ve státní správě.